3 січня 2013 р.

Уроки Печоріна: чи актуальні вони сьогодні?



Я вважаю, якщо хочеш просто почитати й не думати про прочитане, то треба брати сучасну літературу накштал І. Карпи, К. Вільмонт тощо. Якщо ж хочеться поринути в захопливі події, зустрітися із непересічними особистостями, то варто читати серйозну літературу, яка перевірена часом. Отже, зараз мова піде про представника такої літератури. Якщо точніше, то про роман М. Лермонтова «Герой нашого часу».



Будь-який визнаний у світі твір має нести в собі якусь роль, давати уроки життя сучасному поколінню. У цьому романі «учителем» є головний герой Григорій Олександрович Пєчорін.
У данному творі на розсуд читача представлено декілька моментів із життя звичайної людини тридцятих років дев*ятнадцятого століття. Мабуть, однією із найтрагічніших ситуації є стосунки між Пєчоріним та Грушницьким. Протягом частини «Княжна Мері» ми бачимо, як Григорій вправно здирає із Грушницького образ трагіка, скромної та порядної людини. Нащо ж він це робить? Невже тільки для того, аби виставити посміховиськом людину? Ні. Мета головного героя зовсім інша. За своєю природою він є людиною відкритою, живою та енергійною. Саме тому й хоче юнак пробудити такі ж якості в інших. Будучи людиною справжньою, без масок та театральних костюмів, він хоче, аби інші були такі самі. Звісно, це не можливо, але чого ви хочете від романтика! Безперечно, такі поривання гідні хвали, якби не методи, якими герой користувався. Вони були аж ніяк не гуманними. Хлопець часто переходив межу між добром та злом, він міняв їх місцями, користуючись тільки власними переконаннями. От і виходить, що Пєчорін утручається в чужі долі, руйнує їх. Думаю, зрозуміло, що так робити не варто, але сама сутність ідеї та благородність намірів варті наслідування.
Хоча, ті страждання, які терплять його «жертви», варті того досвіду, який вони отримали. Мері, наприклад, у психологічному та душевному сенсі стала набагато вище за своїх одноліток, контрабандист із Тамані Янко та красива русалка отримали шанс по-новому влаштували своє життя. Щодо інших мені важко сказати, бо Грушницький та Бела мертві. Щодо першого, я вважаю, надто великої втрати суспільство не відчуло, бо таких псевдо-інтелегентів на той час було чимало. А Бела… тут Пєчорін дійсно винен й ніщо не може виправдати його стосовно смерті такої чистої янгольської душі.
Із усього вищесказаного можна зробити висновок, що Г.О. Пєчорін непересічна особистість із високими цілями. Проте його власне викривлене «я» псує та переінакшує всі благородні намірі та вчинки.
Уроки, які пан Пєчорін дає нам, завжди були та будуть актуальними. У кожному столітті знайдуться подібні люди, що наче роблять добре, але щось заважає цьому добру бути по-справжньому добрим. Таким людям варто допомагати. Ніколи не варто їх засуджувати, бо із Пєчоріних вони можуть перетворитися на Грушницьких  яких не так вже й легко спекатися.

26 коментарів:

  1. Шановний 9 клас Талалаївської школи цей твір пишу Я!!!

    ВідповістиВидалити
  2. я его сейчас пишу на контрольной

    ВідповістиВидалити
  3. Не знаю як вам, але мені сам роман "герой нашого часу" не дуже сподобався, можливо я ще не можу просто його зрозуміти. Але коли нам дали тему для контрольного твору "Уроки Печоріна: чи актуальні вони сьогодні?" я не надто зраділа. Бо я справді не вважаю, що печорін - герой нашого часу і тим більше не думаю, що він навчив свого читача чомусь. Але знову говорю, це моя думка, можливо я не права, скоріше так воно і є, але у 9 класі я не можу повністю зрозуміти цей роман, а тим більше писати за ним контрольний твір.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Особисто мені цей роман також не прийшовся до смаку. І, звісно, я з Вами згодна - це не для 9-го класу, але - шо поробиш! Спробую зараз трошки розібрати, можливо мій невеличкий допис Вам допоможе.
      Хочу сказати, що слово "герой" варто розуміти не як людина, яка зробила що видатне, а просто як "герой роману, повісті". В образі Печоріна розкриваються усі (наголошую, що УСІ - як позитивні, так і негативні) риси характеру, що на момент написання твору (початок 19 ст.) були властиві людям. У наш час деякі з них залишаються проблемою поколінь. Наприклад, ситуація з Белою. Доки ти не маєш чогось - це щось хздається тобі надзвичайним та найбільш жаданим. Як тільки ти отримуєш цю синицю до рук - де ж поділись запал та бажання? Мені здається, щосаме на ція вада є рушієм продаж багатьох речей. Отже, сам по собі Печорін не дає нам жодного уроку. Він просто показує, а от висновки маємо робити ми самі.

      Видалити
    2. ти правильно говориш, що я у тебе закохався

      Видалити
  4. Дуже добрий твір.треба більше писати таких творів за цей твір я отримав 12 балів:)

    ВідповістиВидалити
  5. ЗМиевская школа, ЗАНЯТО!

    ВідповістиВидалити
  6. Пойду против системы: напишу, что роман мне не понравился, тем более, что это действительно так. Попробую объяснить свою позицию учителю, надеюсь оценку мне за критику классика не снизят.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Могу просто пожелать Вам удачи. Надеюсь, что преподаватель у Вас толковый

      Видалити
  7. Краснолиманский 9 класс лицея- это сочинение пишу я!

    ВідповістиВидалити
  8. Дуже гарний твір я за нього отримав12 балів

    ВідповістиВидалити
  9. Дякую з цей твір і взагалі за цей сайт))):)

    ВідповістиВидалити
  10. калуська гімназія твір мій лол

    ВідповістиВидалити
  11. Попробую написать, интересно что поставят

    ВідповістиВидалити