Через неосвіченість чи просте незнання ми часто плутаємо слова й під час розмови утворюється справжнісінький каламбур. Мені завжди здавалося, що етика та етикет - одна й та сама річ. Виявляється, що ні. Етика буває різна. Тож зараз я хочу порівняти саме етику спілкування та етикет.
Я вважаю, що, якщо чогось не розумієш чи не знаєш, то варто звернутися до словника чи енциклопедії. Тож зараз я скористалася тлумачним словником. Етика – це сукупність моральних правил, а етикет – правила поведінки відповідно до обставин. Здається, наче це одне й теж саме.
Слово етикет пішло з французької мови й означало «етикетка», «ярлик». У свою чергу, у французів воно з*явилося з голландської мови, де означало кілок, до якого було прив*язано папірець із назвою товару. З часом слово «етикет» набуло значення записки, де обумовлено правила проведення церемонії та поведінки осіб під час її проводження. Отже, етикет – це просто правила, яких варто притримуватися.
Етика спілкування поділяється на ділову етику, етику телефонних розмов та етику переписування як за допомогою звичайних листів та в Інтернеті. До основний правил належить повага до співбесідника, тактовність, зацікавленість тощо. Етика є не просто скупченням правил поведінки, вона наче стиль поводження.
Етика є чимось ширшим, більш наближеним до душі, ніж етикет. У більшості людей слово «етикет» асоціюється із чимось накштал «ніж у правій руці, а виделка в лівій». Частково, такі люди праві. А ось етика саме базується на якомусь душевному підґрунті. Це не правила, яким можна сліпо слідувати, це те, що може «торкнути нам серце і вуста».
Етика спілкування обумовлюється використанням ввічливих слів, умінням слухати тощо. Погодьтеся, що нелегко виконувати всі ці правила, якщо не звик робити це завжди. Отже, етику можна назвати ще й звичкою, до речі, звичкою гарною. До того ж, це показник вихованості.
У житті треба додержуватися правил етикету та бути етичним. До таких людей, вихований та культурних, тягнуться інші. Саме в них ми можемо вбачати гарних друзів, порядних осіб, цікавих слухачів, розумних керівників та відповідальних працівників.
Як висновок можу сказати, що етика спілкування й етикет хоч й різні, але ні в якому разі не взаємовиключні поняття. Вони завжди йдуть поруч й, якщо згадуєш одне, то неможливо забути про інше.
Немає коментарів:
Дописати коментар