25 вересня 2012 р.

Сродна праця - це найсолодша в світі річ (Г.С. Сковорода)



Україна багата на талановитих людей. Одним з найвідоміших та найславетніших її синів є Григорій Савич Сковорода. Він вів просте життя, проте саме він вказав нам стежку до щастя, злагоди та спокою -  стежку сродної праці.



Спочатку варто розібратись, що собою представляє сродна праця. Відповідь треба шукати в самому слові. «Сродна» - «с роду», тобто «з народження». На мою думку, сродною працею можна назвати ту роботу, від якої людина отримує задоволення. Це те, до чого в людини лежить душа, без чого неможливо уявити життя. У творчості Г. Сковороди ми зустрічаємо багато прикладів сродної праці. Найяскравішим з них є байка  «Бджола та Шершень».
Бджола – уособлення людини працьовитої, яка знайшла своє покликання. Шершень – звичайний нахлібник, що не має в житті ані мети, ані способу її досягти. Хто ж з них є щасливішим? На перший погляд здається, що Шершень. Чому? Бо він не гне спину, але користується готовим результатом (їсть мед, здобутий бджолами). Та ні, не все так просто. Насправді щасливою й задоволеною життям є Бджола. Вона не тільки має мед, але при цьому вона займається улюбленою працею. «А без сього жити, навіть купаючись у меду, для нас найлютіша мука», - каже вона.
Ця байка є виразним прикладом сродної праці та її ролі в житті людини. На цю тему можна привести багато прикладів не тільки з літератури. Наприклад, творча особистість ніколи не буде щаслива, якщо не малюватиме чи писатиме вірші. Згадайте, як тяжко було Тарасу Шевченку в часи десятилітнього заслання, коли сам цар написав на його справі «Із забороною писати та малювати».
Історія знає багато схожих прикладів, та всі вони відображені в роботах Григорія Савича: байках, віршах та афоризмах. Треба шукати своє місце в житті, завжди щось робити, чимось займатись – саме тоді сродна праця ввійде в твоє життя й завжди приноситиме гарні плоди. Бо «ніщо не втрачено, якщо не втрачено все,» - саме таке життєве кредо ми можемо перейняти у філософа, поета, педагога Григорія Сковороди.

50 коментарів:

  1. классный)
    спасибо, очень помог)

    ВідповістиВидалити
  2. дякую) те , що тре) 9-калсники з Лановець навіть не думайте переписати, я вас випередила:Р ))))) п.с.Діана то=))

    ВідповістиВидалити
  3. Дімон не списуй я списав уже

    ВідповістиВидалити
  4. А яку вам оцінку поставили за цей твір?

    ВідповістиВидалити
  5. Рома я первый все сори

    ВідповістиВидалити
  6. писала з планшета прямо на уроцi дуже виручили дякую :)

    ВідповістиВидалити
  7. То что надо!!!Большое СПАСИБО!!!!!!

    ВідповістиВидалити
  8. Класс:D

    Здеь был Кагадий

    ВідповістиВидалити
  9. Я списываю для УКРАИНЫ!!!

    ВідповістиВидалити
  10. сочинение конечно меня спасло! в последний день здачи списал! огромное спасибо!!!

    ВідповістиВидалити
  11. норм мені сподобалост

    ВідповістиВидалити
  12. норм мені сподобалост

    ВідповістиВидалити
  13. Так твір дуже чудовий мені дуже допоміг спс автор

    ВідповістиВидалити
  14. Супер дуже класный твир

    ВідповістиВидалити
  15. Автооор ! Ви просто космос ! Саме через таких людей я обожнюю інтернет.

    ВідповістиВидалити
  16. Велике дякую.Слава автору

    ВідповістиВидалити
  17. ВЖЕ СПИСАВ ШПАК НАЗАР

    ВідповістиВидалити
  18. Очень хорошо но в 9-м класе обсяг 3 листа а так норм.

    ВідповістиВидалити
  19. Спасибі чудовий твір

    ВідповістиВидалити
  20. Блін, він замаленький. Адже твір в 9 класі має складати 2 і пів-3 сторінки за обсягом...(((

    ВідповістиВидалити
  21. 9клас із Любомля я є пишу

    ВідповістиВидалити
  22. Чувак з Любомля, знаєш, ти лох=)

    ВідповістиВидалити
  23. Щиро дякую за твір)
    P.S. Merliн

    ВідповістиВидалити
  24. Дякую))
    Куна,9 клас,не списуйте!)
    Я перша)
    М.О.

    ВідповістиВидалити
  25. Клас, те що потрібно... Дуже дякую)))

    ВідповістиВидалити
  26. Так, я Марья Олександрівна!!! Із села Марьянвка, Хтось спише -4 бала від загальної оцінки!!!

    ВідповістиВидалити
  27. Великий Дальник. Я перша

    ВідповістиВидалити
  28. дякую за твір дуже допоміг)))

    ВідповістиВидалити
  29. спасибі за твір клас!!!!!!!!!!!!!!!
    пацики не списуйте я перший д.

    ВідповістиВидалити
  30. Адміністратор блогу видалив цей коментар.

    ВідповістиВидалити
  31. Чудовий твір,мені дуже сподобався і допоміг.)

    ВідповістиВидалити
  32. учні 9-А класу школb №128 і не думайте переписувати бо я вас вб'ю

    ВідповістиВидалити
  33. Гарний твір, дякую ви подали мені ідею

    ВідповістиВидалити